Visuele identiteit
Een goede huisstijl maakt je bedrijf herkenbaar voor je doelgroep en laat zien wat je doet en waar je voor staat. Denk hierbij o.a. aan een krachtig logo, goed kleurgebruik, een onderscheidend lettertype en gebruik van een bepaalde beeldstijl (afbeeldingen, illustraties, iconen e.d.).
Een goede huisstijl:
- laat zien wat je doet en waar je voor staat
- is herkenbaar voor je doelgroep
- onderscheidt je van concurrenten
- is een belangrijk onderdeel van je zakelijke identiteit
- helpt je efficiënter te werken en consequent te zijn in alle uitingen
- draagt bij aan geloofwaardigheid en gevoel van betrouwbaarheid
Waaruit bestaat een huisstijl?
Er zijn talloze elementen die onderdeel kunnen zijn van de huisstijl. Wat zijn voor jouw onderneming of merk belangrijke richtlijnen om de presentatie naar buiten toe te bepalen?
We noemen hieronder de belangrijkste:
- het Logo: bestaande uit een woordmerk en een beeldmerk
- Kleuren en kleurgebruik: betekenis van kleuren, gevoel en sfeer
- Typografie: gebruik van lettertypes, stijlen van tekst
- Vormentaal: vlakken, vormen en grafische elementen
- Beeldtaal en beeldstijl (fotografie- of illustratiestijl)
- Taalgebruik
Huisstijl kan echter nog veel ruimer worden opgevat en verder worden doorgevoerd.
Bijvoorbeeld: hoe medewerkers zich gedragen en kleden, de telefoon opnemen, hoe het bedrijfspand eruitziet en is ingericht, wat de ‘tone of voice’ is in advertenties en op social media, etc.
Hoe gaan we te werk?
Door middel van een vooronderzoek, gesprekken, jouw wensen en eisen, wordt bepaald welke elementen nodig zijn voor jouw onderneming en dus voor jouw unieke huisstijl. Elk visueel element is een bewuste keuze en alle elementen samen vormen een consistente visuele presentatie van jouw onderneming of merk.
Meer informatie of een afspraak maken?
Bel 074 85 12 445 of stuur een e-mail.